Jakie właściwości muszą wyróżniać kruszywa kolejowe?
Kruszywa kolejowe wykorzystywane są do budowy torów kolejowych, podsypki i podsypki. Muszą mieć wysoką twardość, niską nasiąkliwość, niską przewodność cieplną i wysoką odporność na ściskanie. Służą jako podbudowa torów kolejowych. Muszą być wystarczająco mocne, aby wytrzymać ciężar pociągów i utrzymać swój kształt w czasie.
Jakie właściwości kruszyw kolejowych mają największe znaczenie?
Kruszywa kolejowe również nie powinny łatwo wchłaniać wody ani dobrze przewodzić ciepła. Wreszcie, powinny być odporne na ściskanie, gdy wywierany jest nad nimi nacisk, a także opierać się rozszerzaniu po zwolnieniu ciśnienia. Wytrzymałość na ściskanie i wytrzymałość na rozszerzanie to dwie najważniejsze właściwości kruszyw kolejowych, które są osiągane przez projekt. Na przykład kamienie o różnych kształtach są używane rzadziej niż te o lepszej odporności na ściskanie (na przykład granulki) lub niskim ciśnieniu rozprężania (kamyki włókniste). Wybór zależy od właściwości kolei. Kruszywa kolejowe są przeznaczone przede wszystkim do wytrzymania obciążeń ściskających i siły ścinającej. Wytrzymałość na naprężenia ścinające jest uwzględniana tylko w przypadku materiałów podsypki, gdzie głównym celem jest zmniejszenie osiadań i drgań spowodowanych toczeniem się toru wzdłuż podsypki.
Ogromne znaczenie ma więc dobranie odpowiednich kruszyw do zastosowania w kolejnictwie. Ich wytrzymałość i poszczególne właściwości będą miały ogromne znaczenie na trwałości i funkcjonalności w danym miejscu.
Gdzie kupować kruszywa kolejowe?
Kruszywa kolejowe są niezbędne dla przemysłu kolejowego. Służą do budowy torów i chodników. Jednak w ich przypadku ogromne znaczenie ma wysoka jakość, a także dobre dopasowanie do konkretnych potrzeb, dlatego warto stawiać na sprawdzonych wytwórców i mieć pewność, że otrzymujemy jedynie produkt najwyższej jakości, taki jaki jest niezbędny w przedsięwziętej przez nas realizacji. Pamiętajmy, że kolej nosi ogromne ciężary, więc odpowiedni materiał będzie tu podstawą do skutecznego użytkowania.